מיווי (MeWe) הרשת החברתית החדשה – סקירה למתחילים

הכירו את מיווי (MeWe), הרשת החברתית החדשה שקוראת תיגר על פייסבוק. במה היא שונה ומהם הצעדים הראשונים למי שמצטרף. סקירה למתחילים.

אייקון מיווי - MeWe app

מיווי (MeWe) היא רשת חברתית שנוסדה בשנת 2012 ע"י היזם מארק וויינסטין (Mark Weinstein). רשת מיווי רשומה בבעלות של חברת Sgrouples, והיא פועלת מקליפורניה ארה"ב.

מיווי זמינה למשתמשים באמצעות אתר אינטרנט בכתובת mewe.com, ובאמצעות אפליקציות מובייל למשתמשי אנדרואיד, ולמשתמשי אפל.

מיווי דומה מאוד בפונקציונאליות ובמראה לרשת פייסבוק. לכל משתמש יש פרופיל אישי בו ניתן להעלות פוסטים מסוגים שונים, לנהל שיחות אישיות עם חברים, לגלוש בדפים, להצטרף לקבוצות, לנהל אירועים, להגיב, לחלק אימוג'ים וכד'. כל משתמש גם יכול לפתוח בעצמו דפים, קבוצות ואירועים.

בגדול, כל מה שאפשר לעשות בפייסבוק, אפשר גם במיווי.

אז למה מיווי?

  1. לא אוספים עליכם מידע.
  2. אין פרסומות.
  3. אין מניפולציות בפיד.
  4. אין צנזורה.

הפיד שלכם במיווי – המודל העסקי עושה את ההבדל

פרטיות וסודיות הן הדגל של רשת מיווי. הסיסמא של מיווי היא: "בלי פרסומות, בלי רוגלות, בלי בולשיט".

המודל העסקי של מיווי לא מבוסס על פרסומות, ולכן אין לה צורך מסחרי לאסוף מידע על המשתמשים. העובדה שמיווי בעצם לא יודעת על המשתמשים כלום (זה לא נכון טכנית, אבל נכון תפעולית) מונעת ממנה להציע להם אנשים, דפים וקבוצות.

איך זה משפיע על הפיד שלכם במיווי?

  • פיד נקי מפרסומות – המידע שרשת מיווי יודעת עליכם לא עובר לגורם שלישי (זאת ההבטחה). למיווי אין מנגנון פרסום, כמו בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות.
  • פיד "עבודת יד" – מיווי לא תציע לכם דבר, כלום. אתם צריכים "לעבוד" כדי למצוא חברים, דפים וקבוצות. במיווי יש כלים לחיפוש אנשים, דפים וקבוצות. זה באחריותכם.
  • פיד כרונולוגי ולינארי – אתם תראו רק מה שבחרתם לראות – תוכן שפורסם ע"י חברים שאישרתם, בדפים שאתם עוקבים אחריהם, ובקבוצות שאתם חברים בהן. יש לכם אפשרויות לצפות בחיתוכים שונים וממוקדים – רק חברים, רק דפים וכד'.
  • פיד בלי צנזורה – מיווי לא מצנזרת תוכן (למעט עניינים שאינם חוקיים). לפיכך יש במיווי הרבה תוכנים לא ראויים, אבל אם לא תתחברו אליהם לא תראו אותם. אם אתם עוקבים אחרי ערוץ מסויים, שכולל תכנים "בעייתיים" – פרופיל, דף, קבוצה, אירוע – התוכן הזה יופיע בפיד שלכם.

אז איך מיווי מתכננת להתפרנס?

  • גרסת פרימיום בעלות של כ-5$ בחודש. חבילת הפרימיום כוללת נפח אחסון של 100 ג'יגה, שיחות וידאו וקול ללא מגבלה ועוד.
  • שיחות קוליות ושיחות וידאו – 2$ בחודש.
  • נפח אחסון – לכל משתמש יש 8 ג'יגה חינם. ניתן להגדיל בעלות חודשית.
  • דפים עסקיים – כל דף 2$ בחודש.
  • מוצרי חוויה – מדבקות וכד' במחיר חד פעמי ליחידה או סדרה.
  • תרומות.

צעדים ראשונים ברשת מיווי

כדי להירשם לרשת מיווי צריך שם פרטי, שם משפחה, כתובת דוא"ל פעילה וסיסמא אישית. לאחר ההרשמה נשלח מייל אישור לכתובת שמסרתם, ואחרי שאישרתם את הכתובת ניתן להתחיל לפעול במיווי.

כאשר אתם נרשמים למיווי נוצר עבורכם פרופיל אישי עם נפח אחסון של 8 ג'יגה.

  1. תמונת הפרופיל האישי. ברירת המחדל היא אייקון שמש. לחיצה מאפשרת להעלות תמונת פרופיל מותאמת. התמונה צריכה להיות ריבועית. גודל מומלץ: 144×144 פיקסלים. ניתן להתאים את החיתוך לאחר ההעלאה.
  2. סרגל הפונקציות – הפיד, רשימת שיחות פעילות או פתיחת שיחה חדשה, קבוצות, דפים ואירועים.
  3. שורת חיפוש – הקלידו טקסט לחיפוש. התוצאות מחולקות לפי אנשים, קבוצות, דפים וכו'.
  4. כניסה לחנות מיווי – כאן ניתן לרכוש נפח אחסון, דפים עסקיים ועוד.
  5. תפריט ההודעות (נוטיפיקציות) – לחיצה על סמל הפעמון תפתח רשימת הודעות על תגובות ואימוגים שקיבלתם בתכנים שונים שפרסמתם. אם יש הודעות יוצג עיגול עם מספר מעל סמל הפעמון.
  6. תפריט המשתמש – נפתח בלחיצה על תמונת המשתמש המוקטנת בקצה הימני של הסרגל העליון (במובייל יש להכנס לפרופיל וללחוץ על אייקון גלגל השיניים). תפריט המשתמש כולל קישור כניסה לפרופיל, כניסה לאזור האחסון של התמונות והסרטים, כניסה לרשימת חברים, וכניסה להגדרות החשבון. כמו כן יש בו קישורים לעזרה ולהתנתקות.
  7. תמונת הכותרת – לחיצה על התמונה מאפשרת להעלות תמונה אחרת. גודל מומלץ 945×320 פיקסלים, משקל מירבי 500 מגה-בייט.
  8. סרגל הפרופיל – לניווט בין הפוסטים שלכם, הקשרים (חברים) שלכם, התמונות והסרטים שהעלתם, והקבוצות שאתם מנהלים.
  9. שורת הסטטוס – כאן מקלידים ו/או מדביקים את תכני הפוסטים השונים. יש אפשרות להסופת תמונות, וידאו, קבצי קול, וקבצים אחרים.
  10. איזור המידע – כאן יוצג התוכן לפי בחירתכם בסרגל הפרופיל – פוסטים, חברים, תמונות וקבוצות.
  11. הגדרות סטטוס – גימיק נחמד של מיווי. מה שלא תמלאו לא יוצג.
  12. הגדרות פרטיות ראשיות – האם להציג את הפרופיל בתוצאות חיפוש, האם חברים יכולים לראות את רשימת הקשרים שלכם, האם ניתן להוריד תמונות שאתם מעלים.
  13. פרטים אישיים. מה שלא תמלאו לא יוצג.
  14. אפשרויות לשיתוף הפרופיל.

הגדרות החשבון

כניסה להגדרות (Settings) מתפריט המשתמש. מומלץ להכיר ולעדכן את ההגדרות לפני תחילת הפעילות. תמיד ניתן לחזור ולשנות.

  • החשבון שלי – שינוי שם, סיסמא וכד'
  • רכישות – פירוט רכישות שביצעתם במיווי.
  • פרטיות ושיתוף – חשו בלאוד לעבור על הגדרות אלו ולהתאימן לצרכיכם.
  • הודעות והתרעות
  • הגדרות פיד – מה יוצג קודם.
  • הגדרות לקבוצות – הודעות והתרעות לכל קבוצה בנפרד. יכול להיות שצריך להגדיר למחשב ולטלפון בנפרד. כלומר, פעמיים.

וידאו הדרכה למתחילים – באנגלית בסיסית

https://www.youtube.com/watch?v=Wiuix11ubrM

מיווי דומה מאוד לפייסבוק, אבל גם שונה ממנה. לכן, כדאי להתרגל לאט לאט, ולא לצפות שהתחושה הבטוחה שהיתה לכם בפייסבוק תהיה לכם גם במיווי תוך זמן קצר. זאת שכונה חדשה.
תעבדו על הפרופיל שלכם, חפשו אנשים לעקוב אחריהם, קבוצות להצטרף אליהן, ודפים מעניינים. קחו את הזמן להרגיש את הפיד, להתחרט על בחירות, לסנן כך ואחרת.
תוך מספר ימים תרגישו נוח ותתחילו גם לפרסם תוכן משלכם, לאט לאט.

שתהיה לכם חוויית מיווי מוצלחת.

כל התוכן תחת גג מקצועי אחד

קופירייטינג, מאמרים, כתבות, דפי נחיתה, ניוזלטרים, מדיה חברתית, וידאו – התוכן שלך, בערוצים שלך, למטרות שלך.

 

מאמרים אחרונים

יד אוחזת איור מוח - בינה מלאכותית

תוכן שיווקי בעידן של בינה מלאכותית

השפעות ההתפתחות של פתרונות בינה מלאכותית ניכרות במערכי השיווק של חברות גדולות וקטנות. כלי ה-AI משפיעים גם על תהליכי יצירת תוכן. ישנם שלושה סוגים של תוצרי תוכן מבוססי בינה מלאכותית- AI מלא, AI חלקי ו-AI תומך

קראו עוד »