שוב צריך להמציא את הפרודוקטיביות מחדש. מאיפה להתחיל?

בעידן הדיגיטלי הכל אפשרי. תשאלו את קארה ברוקינס, שבנתה למשפחתה בית בעזרת סרטוני יו-טיוב, בלי שום ידע מוקדם. על אילו אתגרים אתם צריכים להתגבר?

פרודוקטיביות דיגיטלית - מאיפה להתחיל?

מאז ומתמיד האדם החושב מחפש קיצורי דרך; איך לעשות את מה שצריך לעשות בפחות מאמץ, פחות זמן, ואם אפשר אז גם בפחות כסף. בשתי מילים: יותר פרודוקטיביות.

מהפכת המחשוב של שנות ה-60 וה-70 של המאה העשרים הקפיצה את היכולת של האנושות לעשות דברים יותר מהר והכי חשוב – יותר מדויק. בשנות ה-80 של אותה מאה, עוצמת המחשוב הגיע גם אל האדם הבודד, וכל אחד נהנה מיותר זמן מחשבה ומפחות זמן ביצוע.

עשור אחר-כך אנשים יכלו לנצל את הזמן הפנוי החדש כדי להרחיב אופקים באמצעות רשת האינטרנט, ובהמשך גם לשתף. כח המחשוב התחבר אל הידע האנושי והפך זמין ונגיש לכל. כמעט כל אדם יכול היה להגיע לידע, וכל אדם יכול היה להוסיף משלו.

עכשיו כל זה כבר הולך איתנו לכל מקום כל הזמן, באמצעות מכשירי המובייל למיניהם.

ועדיין, המוני אנשים שקמים בבוקר וצריכים לנהל משק בית, להתפרנס, לשמור על הבריאות, וכל השאר – ממשיכים לחפש קיצורי דרך; איך לעשות את מה שצריך לעשות בפחות מאמץ, פחות זמן, ואם אפשר אז גם בפחות כסף.
כי מה שלא השתנה עם הזמן הוא הצורך לעשות דברים. מעטים הם האנשים שזמנם בידם במאה אחוזים. בודדים. ומי שצריך לעשות דברים תמיד יחפש לשפר פרודוקטיביות.

המקרה של קארה ברוקינס ממחיש את העוצמה של הדברים

קארה ברוקינס ברחה מזוגיות רעה, עם ארבעה ילדים בגילים 2, 11, 14, 17. במו ידיה היא בנתה להם בית, ולא סתם בית אלא מבנה מורכב ומרשים, ללא כל ידע מוקדם, בעזרת סרטוני הדרכה שהיא מצאה ביו-טיוב.

אתם יכולים לקרוא כאן על העניין הפנטסטי הזה, עם תיעוד בתמונות: סיפורה הבלתי יאמן של אמא אחת, שהשתמשה ביו-טיוב כדי לבנות למשפחתה בית חלומות. כמובן שאם תחפשו ביו-טיוב Cara Brookins, תגלו הרבה כתבות וידאו.
קארה ברוקינס בנתה לעצמה גם מוניטין, והפכה למדריכת העצמה מבוקשת ומשגשגת.

כמה שנים קודם, דבר כזה לא היה אפשרי, כי הידע המסוים לא היה נגיש בכלל. לכן, אי אפשר היה אפילו לחשוב על רעיון כזה.

המשמעות היא, שתחקיר שקדני יכול להוביל כל אחד לפתרונות ישימים, שישפרו את מצבו בזמן קצר יחסית. מה שצריך זה שלושה דברים: זמן, משמעת ומיקוד, כל השאר נמצא במרחב הדיגיטלי.

לחשב פרודוקטיביות מחדש

קארה ברוקינס שאלה את עצמה שאלות כבדות משקל, שהובילו אותה למעשה המפואר: "איפה אני אחיה? איך אעניק קורת גג לילדי?"

בואו נרד כמה קומות, אל שאלות קצת יותר טריוויאליות, שמשותפות להרבה יותר אנשים:

  • איך אני יכול לקצר את התהליך המכירה?
  • איך להוריד את היקף הטעויות בתהליכי שירות?
  • איך אצליח להרים אירוע בלי שתיטרף עלי דעתי?
  • כיצד לנהל את התחביב שלי ואת פרופיל האינסטגרם שלו?
  • איך אני אני משפר את השליטה בתזרים המזומנים?
  • איפה אני שומר את כל הדברים האלה?

אנחנו בעידן חדש, בו החיים מתנהלים בענן של משימות, פרויקטים, שיחות, תוכן, ומידע – אישיים ופרטיים, מקצועיים ועסקיים. שוב צריך להמציא את הפרודוקטיביות מחדש.
תכלס, התייעלות – אישית, מקצועית, עסקית – הפכה לפרויקט בפני עצמו.

יש המון דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את הפרודוקטיביות במגוון תחומי החיים והעיסוקים. החל מתהליכים מנטליים, דרך השקעה ביועצים, ועד שינוי הרגלים.
אני יכול לעזור בכל מה שקשור לאפיון תהליכים ולאיתור הכלים הדיגיטליים המתאימים.

תתחילו כאן.

כל התוכן תחת גג מקצועי אחד

קופירייטינג, מאמרים, כתבות, דפי נחיתה, ניוזלטרים, מדיה חברתית, וידאו – התוכן שלך, בערוצים שלך, למטרות שלך.

 

מאמרים אחרונים

יד אוחזת איור מוח - בינה מלאכותית

תוכן שיווקי בעידן של בינה מלאכותית

השפעות ההתפתחות של פתרונות בינה מלאכותית ניכרות במערכי השיווק של חברות גדולות וקטנות. כלי ה-AI משפיעים גם על תהליכי יצירת תוכן. ישנם שלושה סוגים של תוצרי תוכן מבוססי בינה מלאכותית- AI מלא, AI חלקי ו-AI תומך

קראו עוד »